انرژی بخش دنیای تو

باتری نیکل کادمیوم (NI-CD)

باتری نیکل کادمیوم (NI-CD)


باتری های سری PE شرکت مهندسی و ساخت پرداس انرژی از نوع باتری های نیکل کادمیوم (Ni-Cd) در سه گروه دشارژ آهسته (PEL)، دشارژ متوسط (PEM) و دشارژ سریع (PEH) با بالاترین سطح کیفی و کمترین نیاز به سرویس و نگهداری تولید می گردد.
این گروه ازباتری های نیکل کادمیوم با بازدهی و ضریب اطمینان بالا، محدوده وسیع دمای کارکرد، ضریب حداقل خود دشارژی، مقاوم در برابر شارژ و دشارژ اضافی و ساختار فیزیکی مستحکم، مناسب برای استفاده در انواع روش های ذخیره سازی و تأمین انرژی به صورت DC است.
کاربرد این باتری ها در برخی از صنایع عبارتند از:
ذخیره انرژی های تجدیدپذیر، مخابرات، معادن، ناوبری هوایی، حمل و نقل ریلی( راه آهن)، نفت و گاز، حفاری،پتروشیمی، خطوط انتقال و توزیع، حمل و نقل ریلی شهری، دیزل ژنراتور، نیروگاهی و خدمات رفاهی است.
این باتری ها متناسب با استانداردهای روز دنیا و کنترل مداوم قطعات اولیه و محصولات تولیدی منطبق بر استاندارد ISO9001:20015 و HSE-MS بوده لذا دارای طول عمربالا در دو گروه آمپرساعت، اروپایی و آسیایی به صورت سفارشی تولید می گردد که تطبیق پذیری مناسبی با انواع دستگاه های UPS و Rectifier را دارد.

باتری‌های نیکل کادمیوم (Ni-Cd)، از نوعی باتری با فناوری قدیمی و متداول است که از دهه ۱۹۶۰ شروع به استفاده شدند. این باتری‌ها شامل دو الکترود پایه از نیکل اکسید هیدروکسید و کادمیوم هستند که درون یک حوضچه الکترولیتی با محلول پتاسیم هیدروکسید قرار دارند.

باتری نیکل کادمیوم دارای چند ویژگی مثبت است؛ بسیار سبک و قابل حمل هستند، طول عمر طولانی دارند و مقاومت بالا در برابر سایش و اشعه‌های UV دارند. همچنین، باتری‌های نیکل کادمیوم قابلیت شارژ و دشارژ بیشتری نسبت به باتری‌های دیگر دارند و در دماهای پایین نیز به خوبی کار می‌کنند.

با این حال، برای اینکه باتری نیکل کادمیوم به صورت بهینه عمل کند، باید به دقت مراقبت شود. این باتری‌ها دارای اثر حافظه هستند، به این معنی که اگر باتری را قبل از تخلیه کامل شارژ کنید، ظرفیت آن کاهش می‌یابد. همچنین، استفاده از باتری نیکل کادمیوم در دماهای بالای ۴۵ درجه سانتیگراد ممنوع است زیرا می‌تواند باعث آسیب به باتری شود.

4.8 6 رای ها
رتبه بندی مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها